Ana Sayfa


Haber bülteni üyeliği



Ziyaret Bilgileri

[ Cum, 26 Nis 2024 ]
Toplam 1 ziyaret
1 benzersiz ziyaretçi

ALGORİTMA:

Algoritma tanım olarak; Bilgisayarda çözülmesi istenilen bir problemin nerede, nasıl, hangi uygulamalarla adım adım çözüleceğini gösteren akış planıdır.

  Bir üstadım algoritmayı şöyle örneler; (ALINTIDIR)

Kahve pişirmeye ve servis yapmaya ait algoritma

Jetonlu telefon ile görüşme yapmaya ait algoritma

1. Cezveyi al

2. Cezveye su koy

3. Kahveyi ve şekeri al

4. Cezveye kahve ve şekeri koy

5. Cezveyi ocağa koy

6. Kibrit veya çakmağı al

7. Ocağı yak

8. Kaynamasını bekle

9. Ocağı kapat

10. Fincanları al

11. Kahveyi fincanlara koy

12. Servis yap

13. Dur

1. Jetonu al

2. Telefon kabini bul

3. Kabine gir

4. Ahizeyi kaldır

5. Jetonu koy

6. Numarayı çevir

7. Numaranın düşmesini bekle

8. Eğer meşgulse

a) Ahizeyi yerine koy

b) Jetonu al

c) 4. adıma git

9. Konuşmayı yap

10. Telefonu kapat

11 Dur

DEĞİŞKENLER:

Değişken kavramı çok karıştırılan ve kendi başlığı altında çeşitlenen bir kavramdır.Bir elemanın değişken olarak kabul edilebilmesi için değerinin ya uygulama sırasında değişmesi yada değerini uygulama sırasında alması gerekir.

Değişkenler;mantıksal ifadeler içeren, anlam taşıyan, fonksiyonların işleyişine öncülük eden, ve değeri programın çalışması esnasında belirlenen ifadelerdir.

VERİ TİPLERİ (DEĞİŞKEN TİPLERİ)

Qb dilinde INTEGER, LONG, SINGLE, DOUBLE ve STRING gibi veri tipleri bulunmakdadır. Veriler belleğe alınmadan önce bellekte ne kadar yer kaplayacağı belirtilmelidir; ama belirtilmezse Qb veriyi SINGLE olarak kabul edecektir.

INTEGER değişkenler ( %):

2 karakterlik (16 bit'lik) yer kaplarlar.-32768 ile 32767 arasında tam sayı değerlerini alabilirler.Diğer sayıları değer olarak verdiğinizde owerflow (taşma) hatası verecektir.Küsüratlı sayıyı en yakın tam sayıya yuvarlar. Ayrıca integer değişkenler "a" değişkeni için; ( Dim a as integer  Dim a%  Defint a ) şeklinde tanımlanır.

LONG değişkenler ( & ):

4 karakterlik (32 bit'lik) yer kaplarlar. -2147483648 ile 2147483647 arasında tam sayı değerlerini alabilirler.Integer değişkenlere benzerlik gösterirler. ( Dim a as Long Dim a& deflng a) şeklinde tanımlanırlar.

SINGLE değişken ( ! ):

4 karakterlik (32 bit'lik) yer kaplar.7 basamaklı tam sayıları ve ondalıklı sayıları değer olarak alabilir.7 basamakdan fazla olduğunda bilimsel sisteme geçer.Örnek olarak a!=12345678 ==> 1,234568 +E7               ' E+7  noktayı 7 basamak sağa kaydır demektir.  

DOUPLE değişken ( # ):

8 karakterlik ( 64 bit'lik) yer kaplar. 15 basamaklı tam sayı ve ondalıklı sayıları değer olarak alabilir. single değişkenlere benzer özellikler gösterirler.

STRING değişken ( $ ):

Her karakter için  1 byte lik yer kaplar. Cebirsel olmayan işlemlerde kullanılır.

KULLANICI TANIMLI değişkenler:

Eğer kendinize has değişken tanımlamak isterseniz değişkenin türünü belirleyerek ve kaplayacağı alanı sınırlayarak değişkenler oluşturabilirsiniz.

dim A as string * 50

şeklinde A string değişkeni tanımlanabilir.

2007-04-17/14:36:58

DEĞER ATAMA:

Bir değişken; yapımcı tarafından uygun görülen değer, kullanıcı tarafından kullanıcının belirlediği bir değer  ve programın işleyişindeki etkenlere bağlı olarak 3 farklı şekilde değer alır.(BASİT OLARAK 3 TANE)

Eşitlik yöntemi:örneğin: bir programın kaç defa çalıştığını gösterecek olan sayaç değişkeni "a" olsun a değeri başlangıçta yapımcı(programcı/yazılımcı) tarafından ilk etapda "0" olarak belirlenir ve a=0 olarak belirlenir.

işlevsel yöntem:Programın işleyişine göre kullanma sayısı a=a+1 olarak tanımlanır.

klevyeden bilgi girişi:Kullanıcıya bağlı olan değerler genellikle bilgi almaya yönelik olduğundan soru cevap tarzında yada direk değer girişini isteyen belirteçlerle eşitlik yöntemi kullanılarak belirlenir.

örneğin "123" değişkeni "Lütfen adınızı giriniz." sorusunun cevabına eşitlenerek 123=ahmet değerini alır.

NOT: Değişken türleri programlama dillerinde farklı olarak nitelendirilmiştir. İlgilendiğiniz programlama dili içerinde o programlama diline ait değişken türlerini bulabilirsiniz.

ARİTMETİK İFADELER:

Temel matematiksel ifadelerdir.

"+" toplama      "-" çıkarma      "*" çarpma      "/" bölme      "^" üslü ifade

"\" işareti bölme işleminin sonucunu tam sayı olarak verir.

 

2007-04-17/22:38:15

Editör Bilgileri

Mithat Gökdoğan


Editöre Ulaşın

En Son Eklenenler

x-isini-pulsari
yaz-ucgeni
yerel-kabarcik
yildizlar-arasi-yolculuk
zhai-zhigang
avusturya-uzay-ajansi
birlesik-krallik-uzay-ajansi

Uzerine.com Copyright © 2005 Uzerine.com
uzerine.com Ana Sayfa | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Girişi